Filtry cząstek stałych DPF

Filtry cząstek stałych DPF

Regeneracja filtrów DPF i FAP

Coraz częściej słyszy się, że po tzw. „zapchaniu się filtra” cząstek stałych ktoś usuwa filtr i wczytuje mapę sterownika (komputera), w której oszukuje parametry czujników, które mierzą ciśnienie przed i za filtrem. Oczywiście „można tak” robić, jednak czy warto? Raczej nie… dlaczego?

Usunięcie filtra DPF to proces, który tak naprawdę w Polsce jest niedopuszczalny i zgodnie z obowiązującym prawem. Usunięcie filtra powoduje większą emisję trujących związków do atmosfery. Stajemy się przez to nie ekologiczni i teoretycznie nie było by problemy poza faktem moralnym, jednakże tak naprawdę samochód staje się poniekąd niesprawny. Przy usuwaniu filtrów DPF FAP mamy obowiązek poinformować przy sprzedaży takiego pojazdu nowego nabywcę o fakcie usunięcia, gdyż jest to wada ukryta.

Niestety to nie są turbosprężarki czy inne podzespoły, których temat ten nie dotyczy. Chodź niejedna osoba zadaje sobie identyczne pytanie, czy warto regenerować turbosprężarkę? Odpowiedź jest prosta. Każda solidna regeneracja to lepsze i tańsze rozwiązanie pod kątem ekonomii aniżeli zakup nowego podzespołu.

Po co usuwać? Regeneracja filtrów cząstek stałych to idealne rozwiązanie

Zakup nowego filtra DPF po wyeksploatowaniu przeraża większość osób gdyż są to znaczne koszta, które wahają się w granicach 4-6tys. zł. Ze względu na cenę faktycznie stanowi to dużą część wartości samochodu, który może być także warty 20 czy 30tys. zł i być wyposażony w DPF lub FAP. Istnieje jednak regeneracja filtrów cząstek stałych. To opcja w porównaniu do zakupu nowego filtra okazuje się być 10-krotnie tańszym sposobem na poradzenie sobie z problemem. Filtr taki potrafi następnie służyć nam przez około kolejne 70tys. km co wobec sytuacji, w której musimy zmienić rozrząd, czy też inne podzespoły które regularnie należy wymieniać? Chyba w przypadku wzięcia pod uwagę kwoty 500-700zł nie stanowi tak dużego obciążenia budżetu.

Jest wiele firm na rynku, które realizują regenerację FAP i DPF przy pomocy ultradźwięków, wypalania, czy też chemicznego czyszczenia środkami do „czyszczenia” DPF. Jednak najskuteczniejsza metoda do czyszczenie wodą z dodatkami do usuwania sadzy i innych związków, które przechwytuje filtr ze spalin pod b.wysokim ciśnieniem. Firma TURBO-Elmar, która znajduje się w mieście Mielec w woj. podkarpackim realizuje takie naprawy. Jest to  czyszczenie czyli znana regeneracja filtrów cząstek stałych. Informacje o firmie i inne informacje na profilu firmy Google: https://plus.google.com/+TurbosprezarkiMielecPl?hl=pl

Turbo-Elmar s.c. – profesjonalna regeneracja DPF FAP i katalizatorów
ul. Polna 3
39- 300 Mielec
+48 609 141 806
+48 665 187 734

Film przedstawiający proces regeneracji filtrów DPF FAP i katalizatorów w firmie TURBO-Elmar z Mielca:

Profesjonalizm i nowoczesna technologia

Firma posiada certyfikowane, specjalistyczne urządzenia typu Flash Cleaner Machine. To maszyny które są światową innowacją w zakresie czyszczenia filtrów DPF oraz katalizatorów. Również czyszczenie katalizatorów jest realizowane w firmie, gdyż technologia FCM pozwala na realizację tego typu usług. Na stronie firmy TURBO-Elmar s.c. opisane są również dokładnie wszystkie procesy związane z czyszczeniem. Ponadto inne istotne informacje, z którymi warto się zapoznać. To niezbędnik aby chociażby porównać pomiędzy sobą technologie stosowane do czyszczenia filtrów na rynku. Szczegółowe informacje oraz proces czyszczenia czyli regeneracja filtrów DPF i FAP opisany został na stronie firmy. Wyjaśnia on dlaczego regeneracja jest wyjątkowo skutecznym rozwiązaniem. Ta metoda jakościowo nie odbiega znacznie od nowego filtra, jednak pod kątem wydatku stanowi wyjątkowo dużą różnicę dla klienta.